13.01.2020

Аналітична довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за 12 місяців 2019 року в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

На  виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі Указ
№ 109/2008)  проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян за 12 місяців    2019 року.

      Кількість звернень, які надійшли  на адресу районної державної адміністрації  та  органів місцевого самоврядування протягом січня- грудня 2019 року  зменшилось на   14  %  в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (2536 -2953 звернень).

      Із загальної кількості звернень на адресу районної державної адміністрації надійшло – 147 звернень,  що на   53,5 %  менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (316), надійшло поштою  49 звернень, що на 78,6% менше,  ніж у 2018  році (229), на особистому прийомі у керівництва райдержадміністрації побувало 62  громадянина   проти 71 громадян у відповідному періоді  минулого року .

     Аналізуючи надходження звернень громадян до Березівської районної державної адміністрації слід зазначити, що зменшення кількості звернень відбулося тому, що більшість порушених питань громадян стали вирішуватися на місцевому рівні, завдяки створенню у районі 3 об’єднаних територіальних громад (Березівська ОТГ, Новокальчевська ОТГ, Розквітівська ОТГ). У громадян зникла необхідність звертатися до райдержадміністрації та вищестоящих органів влади з вирішенням нагальних проблемних питань .

Зменшення кількості письмових звернень у 2019 році відбулося у зв’язку з тим, що з 01.01.2019 року у земельному законодавстві відбулися зміни щодо розпорядження  землями колективної власності . Тому  звертатися з відповідними заявами до райдержадміністрації зникла потреба.  

 

 

Керівництвом районної державної адміністрації на чолі з виконуючим обов’язки голови районної державної адміністрації  протягом 12 місяців 2019 року здійснювалося  оперативне, позитивне вирішення питань, з якими зверталися  заявники: відновлення автобусного сполучення, нарахування та отримання житлових субсидій , забезпечення медичною допомогою, отримання  соціальної допомоги малозабезпеченим громадянам, відновлення водопостачання, оренди земельних ділянок тощо.

Згідно графіку, затвердженого  розпорядженням виконуючого обов’язки голови районної державної адміністрації від 14.01.2019 року №08/А-2019 « Про затвердження графіків вивчення стану роботи із зверненнями громадян, діловодства та контролю у виконавчих комітетах місцевих рад, структурних підрозділах районної державної адміністрації , проведення звітів голів, місцевих рад з питання виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року  № 109/2008 « Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування »  проводилися  виїзні прийоми виконуючим обов’язки  голови районної державної адміністрації .

Прийоми проводяться спільно з  керівником апарату , керівниками структурних підрозділів, завдяки яким жителі сільської місцевості, які не мають змоги приїхати до районного центру для вирішення особистих питань, мають можливість вирішити проблемні питання на місці.

Розгляд всіх звернень контролюється керівництвом райдержадміністрації, заявникам надаються вичерпні відповіді у встановлений законодавством строк.

Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити найгостріші питання, які порушують громадяни у своїх заявах та скаргах. За характером звернень, які надійшли до райдержадміністрації першість належить питанням:

 

-         аграрної політики і земельних відносин - 64 ( 43,5%  від загальної кількості питань);

-         соціального захисту – 28 ( 19%   від загальної кількості );

-         комунальне господарство - 17 (11,6 % від загальної кількості питань ). 

 

За звітний період:

 

- на адресу Березівської районної ради  надійшло - 295 звернень   громадян, що на  14,5%   менше, ніж 2018 році (345), поштою - 251 звернень громадян,  що  на 4 звернення  менше,   ніж  у 2018 році (255), на особистому прийомі - 35 звернень  громадян ,що   на  61,1 %  менше ,  ніж у 2018 році ( 90 ).

Основними питаннями з якими зверталися  громадяни  були питання соціального захисту , комунального господарства, аграрної політики і земельних відносин.

-   на адресу Березівської міської ради об’єднаної територіальної громади  надійшло - 818 звернень   громадян, що на  5,2 %   більше, ніж 2018 році (775),  поштою -721 звернень громадян,  що  на 127  звернення   більше,   ніж  у 2018 році (594), на особистому прийомі - 97 звернення  громадян , що майже  на  44 %  менше ,  ніж у 2018 році (173).

      Причиною збільшення звернень  до міської ради стало створення Березівської міської ради об’єднаної територіальної громади (шляхом об’єднання Березівської міської ради з Вікторівською сільською радою ). Саме тому жителі сіл, що ввійшли до складу новоствореної Березівської громади  зверталися  до міської ради з питань : щодо проведення в належний санітарний стан вулиць, поліпшення житлових умов, виділення матеріальної допомоги на лікування, ремонт покрівель , видачі актів обстежень умов проживання сімей , поновлення вуличного освітлення, облаштування вигрібних ям, з питань водопостачання та водовідведення, благоустрою вулиць та ремонту тротуарів, включення в перелік черги на отримання земельної ділянки для будівництва, впорядкування юридичної адреси  тощо .

- на адресу Раухівської селищної ради  надійшло – 75 звернення  громадян, що на 24 % більше, ніж за відповідний період 2018 року (57), поштою надійшло -73 звернення ,що на 24,7%  більше, ніж в  2018 році (55).

Основні питання , з якими зверталися громадяни  до селищної ради : комунальне господарство, житлова політика,  діяльність органів місцевого самоврядування.

- на адресу сільських рад  та сільських рад об’єднаних територіальних громад району надійшло -1201 звернення громадян, що на 17,7 %  менше, ніж у 2018 році (1460),  поштою – 783 звернення  громадян,   що  на  30 %          менше , ніж  у 2018 році (1118), на особистому прийомі -  425 звернень громадян , що на  19,5% більше, ніж у  2018 році (342).

      Із загальної кількості звернень 15 звернень надійшло до районної державної адміністрації через вищі органи влади ( за аналогічний період 2018 року  14 звернень )       

    До обласної державної адміністрації протягом 12 місяців 2019 року зверталися. Від інших органів, установ, організацій 2 звернення.

     Основними причинами надходжень звернень до органів вищого рівня вважаємо недостатність коштів в бюджетах місцевих рад для вирішення найбільш гостріших  проблемних питань економічного та соціального розвитку населених пунктів району, які потребують значних витрат.        

     Всі заяви , які були направлені до органів вищого рівня вчасно розглянуті керівництвом райдержадміністрації, заявникам надані вичерпні відповіді, дані питання знаходяться на контролі у керівництва району.  Інформування на розширених апаратних нарадах про надходження , строки та стан розгляду звернень дають можливість вести моніторинг за характером надходження звернень, контролем та строком  їх виконання.

       Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються учасники війни, діти війни, учасники бойових дій, інваліди, одинокі матері , багатодітні сім’ї та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

      До Березівської райдержадміністрації  протягом 12 місяців 2019 року надійшло колективних звернень - 15, проти 22 у аналогічному періоді 2018 року, повторних звернень -1 , проти 5  звернень в аналогічному періоді  2018 року.

       В колективних зверненнях порушувалися питання ремонту даху жителів будинку №19 по вул. Свято-Миколаївської  м. Березівка,  ремонту дороги в селі  Новоселівка по вул. Пристанційній, заміна водонапірної башти в селі Кудрявка, питання надбавки педагогічним працівникам Заводівської НВК, питання надбавки вчителям опорного закладу освіти «Раухівський заклад загальної середньої освіти I –III ступенів Березівської РР», незаконного розташування пасіки, стосовно водопостачання в селі Зброжківка та смт Раухівка, відсутності автобусного сполучення та проведення виїзних прийомів на території Розквітівської сільської ради об’єднаної територіальної громади, стосовно  орендної плати за землю , стосовно ремонту дороги по вулиці Південої м.Березівка, стосовно ремонту дорого в селі Донське, стосовно прийняття колективного договору.

        При  Березівській районній державній адміністрації функціонує  телефонна « гаряча лінія »,  громадяни отримують відповіді на найгостріші проблеми району .  Окремо слід зазначити про взаємодію  з «Урядовим контактним центром » -  звернення надходять з урядової «гарячої лінії ». Дані звернення  окремо реєструються, заявникам надаються  обґрунтовані відповіді у визначений 15 -денний термін. За 12 місяців 2019 року  зареєстровано 383  таких звернень , за аналогічний період 2018 року надійшло 354 звернення, що на 7,6% більше . Що стосується характеру цих звернень, то в основному це надання роз’яснень щодо вирішення питань соціального захисту населення , нарахування та перерахування субсидії на житлово –комунальні послуги,  виплати  орендної плати за оренду земельних паїв, питання охорони здоров’я, надання сертифікатів на земельні паї. Питання про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками роботи  розглядається на засіданні колегії та розширених апаратних нарадах районної державної адміністрації.

Щоквартально   виконкоми міської, селищної , сільських  рад, сільських рад об’єднаних територіальних громад  надають інформацію про роботу зі зверненнями громадян: дані про звернення громадян ,  кількість прийнятих громадян на особистому  прийомі ,  аналітичні довідки про підсумки роботи із зверненнями громадян  та ін.

Відповідно до  розпорядження районної державної адміністрації від 12 січня 2011 року №10/А-2011 «Про створення та функціонування в районній державній адміністрації телефонної лінії - «телефон довіри»,  функціонує щотижнево у вівторок та четвер з 14.00 години до 16.00 години. По мірі звернень  громадян надавалися  роз’яснення з питань  графіку прийому  громадян до Березівської РДА, стосовно архівних документів, виплати пенсіонерам разової соціальної допомоги , надбавки вчителям за престижність праці тощо.

Для отримання консультації громадяни можуть звернутися до Березівської райдержадміністрації за допомогою електронного звернення Для цього  необхідно надіслати на електронну адресу електронного листа . Форма звернення - довільна. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги прохання чи вимоги. 

Для  більш ефективної співпраці влади з громадянами району створено  та встановлено  « скриньку  довіри  » на першому поверсі райдержадміністрації. Кожне звернення перебуває на особистому контролі  виконуючого обов’язки голови райдержадміністрації. Крім того,  приймаються  до розгляду анонімні звернення громадян з метою реагування та вживання відповідних заходів на порушенні питання.

       Відповідно до графіків перевірок  роботи зі зверненнями громадян на 2019 рік , затвердженого розпорядженням голови РДА від 14.01.2019 року             № 08/А-2019 «Про затвердження графіків вивчення стану роботи із зверненнями громадян, діловодства та контролю у виконавчих комітетах місцевих рад, структурних підрозділів районної державної адміністрації, проведення звітів голів місцевих рад з питань виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» за 12 місяців 2019 році проведено перевірки у виконкомах Березівської міської ради об’єднаної територіальної громади, Степанівської , Гуляївської, Ряснопільської , Маринівської , Златоустівської , Яснопільської , Михайло-Олександрівської , Новоселівської , Демидівської, Михайлівської, Заводівської, Шевченківської сільських радах та в Раухівської селищної ради. Також відповідно до затвердженого графіку в звітному періоді проведено звітування голів місцевих рад виконуючому обов’язки голови  райдержадміністрації  стосовно виконання Указу Президента  України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 « Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».  Звітували голови виконавчих комітетів Степанівської, Гуляївської, Яснопільської, Ряснопільської, Маринівської, Демидівської, Михайло-Олександрівської, Новоселівської, Михайлівської, Заводівської, Шевченківської, Златоустівської сільських рад , Раухівської селищної ради та Березівської міської ради  об’єднаної територіальної громади .

      Забезпечено щомісячне проведення Дня контролю щодо стану виконання доручень, наданих місцевим органам  виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян вищими органами влади.  Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 « Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та плану роботи в районній державній адміністрації щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Склад постійно діючої комісії та Положення затвердженні відповідними розпорядженнями районної державної адміністрації. Для вирішення питань, які виносяться на засідання постійно діючої комісії, запрошуються керівники структурних підрозділів райдержадміністрації та територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, голови виконкомів місцевих рад.  Стан роботи із зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі у керівництва райдержадміністрації. Проводиться своєчасний та об’єктивний розгляд звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених в них питань, задовольняються законні вимоги заявників.

     Щоквартально на офіційному веб-сайті розміщуються аналітичні дані про кількість звернень громадян , які надійшли від громадян до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування району ,а також відповідні розпорядження  або доручення про підсумки  даної роботи.

На сторінках районної газети  публікуються матеріали виїзних приймалень, «гарячих телефонних ліній», розширених апаратних нарад, колегій, надаються  коментарі  посадових осіб з актуальних питань сьогодення.

       Районною державною адміністрацією продовжується робота по дотриманню чинного законодавства щодо забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, посилення відповідальності керівників усіх рівнів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях , особливо найменш соціально незахищених категорій населення. 

      Звернення громадян чутливо відображають стан суспільства, його проблеми, конфлікти, ставлення людей до органів влади, їх спроможність вирішувати відповідні питання, рівень сподівань, очікувань і вимог, що формуються у суспільній свідомості під впливом подій у державі.

       Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян в Березівській  райдержадміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.

 

 

 

 

Голова районної державної адміністрації                                 Ю.С.Головін

 

 

 

 

 

Вик.Супрунович І.В.2 09 88