02.07.2016

Аналітична довідка за І квартал 2016

Аналітична довідка
про підсумки роботи із зверненнями громадян
за І квартал 2016 року в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу
Президента України від 7 лютого 2008 року «Про першочергові заходи щодо
забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення
до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі Указ
№ 109/2008) проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян за І
Кількість звернень, які надійшли на адресу районної державної
адміністрації та органів місцевого самоврядування протягом січня-
березня 2016 року збільшилась на 33% в порівнянні з аналогічним
періодом минулого року (818-548 звернень). Причиною такого росту
звернень стало створення нової територіальної одиниці: виконавчого
комітету Розквітівської сільської ради об’єднаної територіальної
громади, в якій ріст звернень за І квартал 2016 року складає 82%(293-
53). Основними питаннями з якими звертаються громадяни являються
питання із земельних відносин, розміщення центру громади, опорних
Із загальної кількості звернень
на адресу районної державної адміністрації надійшло – 118 звернень,
що на 34 % більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року
(78), надійшло поштою 58 звернень, що на 29% більше, ніж у 2015 році
(41), на особистому прийомі у керівництва райдержадміністрації
побувало 57 громадян - це на 40% , ніж у відповідному періоді минулого
Збільшення загальної кількості звернень громадян, які надійшли на
адресу районної державної адміністрації, відбулося в зв’язку з
призначенням голови райдержадміністрації Заболотного Г.В., що говорить
про довіру людей до нової влади. Керівництвом районної державної
адміністрації на чолі з головою районної державної адміністрації
здійснюється оперативне, позитивне вирішення питань, з якими звертаються
заявники: надання матеріальної допомоги громадянам (на лікування, на
ремонт будинку, тощо) , надання земельних ділянок учасникам АТО, ремонт
пошкоджених ділянок доріг, заміна вікон в закладах освіти району, тощо.
Згідно графіку, затвердженого розпорядженням голови районної
державної адміністрації від 30.12.205 року №431/А-2015 здійснюється
проведення виїзних прийомів головою районної державної адміністрації .
Прийоми проводяться спільно з першим заступником, заступником
голови райдержадміністрації, керівником апарату , керівниками структурних
підрозділів, завдяки яким жителі сільської місцевості, які не мають змоги
приїхати до районного центру для вирішення особистих питань, мають
можливість вирішити проблемні питання на місці.
Розгляд всіх звернень контролюється керівництвом
райдержадміністрації, заявникам надаються вичерпні відповіді у
встановлений законодавством строк.
Звернення громадян чутливо відображають стан суспільства , його
проблеми, конфлікти, ставлення людей до органів влади , їх спроможність
вирішувати відповідні питання, рівень сподівань, очікувань і вимог, що
формуються у суспільній свідомості під впливом подій у державі.
Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити
найгостріші питання, які порушують громадяни у своїх заявах та скаргах. За
характером звернень, які надійшли до райдержадміністрації першість
- аграрної політики і земельних відносин - 54 (46% від загальної
- соціального захисту 17( 14 % );
- комунального господарства - 13 (11% ).
кількості питань);
За звітний період:
- на адресу Березівської міської ради надійшло -145 звернень громадян,
що на 27% більше, ніж 2015 році (106), поштою -113 звернень громадян,
що майже на 30 % більше, ніж у 2015 році (79), на особистому прийомі- 29
звернень громадян ,що на 7% менше, ніж у 2015 році (27 );
- на адресу Раухівської селищної ради надійшло- 25 звернень громадян,
що на 50% менше, ніж за відповідний період 2015 року ( 50), поштою
надійшло -19 звернень ,що на 60,4% менше, ніж в 2015 році (48), на
особистому прийомі зареєстровано – 3 звернення , це на 33 % менше, ніж у
відповідному періоді минулого року (2);
- на адресу сільських рад району надійшло -464 звернення громадян, що на
52% більше, ніж у 2015 році (224), поштою – 99 звернень громадян, що на
13% більше ,ніж у 2015 році (114), на особистому прийомі - 364 звернення
громадян ,що на 68 % більше, ніж у 2015 році (110). Причиною такого росту
звернень стало створення нової територіальної одиниці: виконавчого
комітету Розквітівської сільської ради об’єднаної територіальної громади
(Розквітівська, Анатоліївська та Ставківська сільські ради), в якій ріст
звернень за І квартал 2016 року складає 82%(293) в порівнянні з аналогічним
періодом 2015 року(53). Проблемними питаннями, з якими звертаються
жителі новоствореної громади-це питання із земельних відносин,
розміщення центру громади, опорних шкіл.
Із загальної кількості звернень 1 звернення надійшло до районної
державної адміністрації через вищі органи влади, що рівнозначно в
порівнянні з аналогічним періодом минулого року ( 1 звернення).
Основними причинами надходження звернень до органів влади вищого рівня
вважаємо недостатність коштів в бюджетах місцевих рад для вирішення
найбільш гострих проблемних питань економічного та соціального розвитку
населених пунктів району, які потребують значних витрат .
Через Адміністрацію Президента України надійшло 1 звернення від :
- громадянки Мітєвої І.І., мешканки с.Червоноволодирівка щодо
забезпечення житлом , надання пільг і субсидії учаснику бойових дій в
зоні АТО Мітєву М.Д.. Начальником управління соціального захисту
населення райдержадміністрації спільно з головою виконавчого
комітету Червоноволодимирівської сільської ради було надано
відповідь в межах компетенції та надано перелік документів,
необхідних для оформлення пільг, житлової субсидії та надання житла.
З обласної державної адміністрації надійшло 2 звернення:
- колектив служби державної ветеринарної медицини в Березівському
районі стосовно сприяння у вирішенні питання фінансування служби
ветеринарної медицини району. Заявники вчасно отримали відповідь та
роз’яснення відповідно до компетенції районної державної
- громадянка Сапункова Л.М., мешканка с. Розквіт, стосовно
неправомірних дій дирекції Розквітівської ЗОШ. Начальником відділу
освіти було надано своєчасну вичерпну відповідь заявниці , в якій
інформовано стосовно вжитих заходів відповідного реагування,
результатів проведеної роботи.
Всі заяви , які були направлені до органів вищого рівня вчасно
розглянуті керівництвом райдержадміністрації, заявникам надані вичерпні
відповіді, дані питання знаходяться на контролі у керівництва району.
Щотижневе інформування на апаратних нарадах в.о. начальника
відділу діловодства та контролю про надходження , строки та стан розгляду
звернень дають можливість вести моніторинг за характером надходження
звернень, контролем та строком їх виконання.
При Березівській районній державній адміністрації функціонує телефонна
« гаряча лінія» громадяни отримують відповіді на найгостріші проблеми
району . Окремо слід зазначити про взаємодію з «Урядовим контактним
центром»- звернення надходять з урядової «гарячої лінії». Дані звернення
окремо реєструються, заявникам надаються обґрунтовані відповіді у
визначений 15-денний термін. В основному це надання роз’яснень з питань
соціального захисту, земельних питань, комунального господарства. За І
квартал 2016 року зареєстровано 167 таких звернень. Що стосується
характеру цих звернень, то в основному це надання роз’яснень щодо
вирішення питань соціального захисту населення , виплати за оренду
Щотижневе інформування на апаратних нарадах в.о. начальника відділу
діловодства та контролю апарату райдержадміністрації про надходження,
строки та стан розгляду звернень дають можливість вести моніторинг за
характером надходження звернень, та їх виконанням.
Питання про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками роботи
постійно розглядається на засіданні колегії районної державної адміністрації.
Щоквартально виконкоми міської, селищної та сільських рад
надають інформацію про роботу зі зверненнями громадян: дані про
звернення громадян та кількість прийнятих громадян на особистому прийомі.
Відповідно до розпорядження районної державної адміністрації від 12
січня 2011 року №10/А-2011 «Про створення та функціонування в районній
державній адміністрації телефонної лінії - «телефон довіри»», функціонує
щотижнево у вівторок та четвер з 14.00 години до 16.00 години. Надано
роз’яснення з питань соціального захисту.
З метою зробити максимально прозорими діяльність влади, налагодити
ефективний зв’язок з громадянами запроваджено мобільну особисту « гарячу
лінію» голови райдержадміністрації. Звернулося 12 громадян, які отримали
рекомендації спеціалістом зі зверненнями громадян райдержадміністрації.
Також для отримання консультації громадяни можуть звернутися до
Березівської райдержадміністрації за допомогою електронного звернення.
Для цього необхідно надіслати на електронну адресу електронного листа .
Форма звернення - довільна. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я та
по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного
питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги прохання чи вимоги.
Для більш ефективної співпраці влади з громадянами району створено
та встановлено « скриньку довіри » на першому поверсі
райдержадміністрації. Кожне звернення перебуває на особистому контролі
голови райдержадміністрації . Крім того, приймаються до розгляду анонімні
звернення громадян з метою реагування та вживання відповідних заходів на
Відповідно до графіків перевірок роботи зі зверненнями громадян на 2016
рік , затвердженого розпорядженням голови РДА від 30.12.2015 року
№431/А-2016 «Про затвердження графіків вивчення стану роботи із
зверненнями громадян, діловодства та контролю у виконавчих комітетах
місцевих рад, структурних підрозділів районної державної адміністрації,
проведення звітів голів місцевих рад з питань виконання Указу Президента
України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо
забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення
громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у
2016 році проведено перевірки у виконкомах Маринівської, Михайло-
Олександрівської та Гуляївської сільських рад.
Також відповідно до затвердженого графіку в звітному періоді
проведено звітування голів місцевих рад перед тимчасово виконуючим
обов’язки голови райдержадміністрації стосовно виконання Указу
Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 « Про
першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування
конституційного права на звернення до органів державної влади та органів
місцевого самоврядування». Звітували голови вищезазначених виконавчих
комітетів сільських рад.
Забезпечено щомісячне проведення Дня контролю щодо стану
виконання доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади за
результатами розгляду звернень громадян вищими органами влади.
Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року
№109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та
гарантування конституційного права на звернення до органів державної
влади та органів місцевого самоврядування ” та плану роботи в районній
державній адміністрації щомісячно проводяться засідання постійно діючої
комісії з питань розгляду звернень громадян. Склад постійно діючої комісії
та Положення затвердженні відповідними розпорядженнями районної
державної адміністрації. Для вирішення питань, які виносяться на засідання
постійно діючої комісії, запрошуються керівники структурних підрозділів
райдержадміністрації та територіальних підрозділів центральних органів
виконавчої влади, голови виконкомів місцевих рад.
Стан роботи із зверненнями громадян знаходиться на постійному
контролі у керівництва райдержадміністрації. Проводиться своєчасний та
об’єктивний розгляд звернень громадян з метою оперативного вирішення
порушених в них питань, задовольняються законні вимоги заявників.
Щоквартально на офіційному веб-сайті розміщуються аналітичні дані
про кількість звернень громадян , які надійшли від громадян до
райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування району ,а також
відповідні розпорядження про підсумки даної роботи.
На сторінках районної газети регулярно публікуються матеріали
виїзних приймалень, «гарячих телефонних ліній», апаратних нарад, колегій,
надаються коментарі посадових осіб з актуальних питань сьогодення.
Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та
її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника
бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення
конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової
держави. Тому робота зі зверненнями громадян в Березівській
райдержадміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.