05.11.2015

Аналітична довідка за 9 міс 15 року

Аналітична довідка

про підсумки роботи із зверненнями громадян

за   9 місяців 2015 року   в порівнянні з  аналогічним періодом  2014  року

На  виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі Указ
№ 109/2008) проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян за 9 місяців   2015 року.

                Кількість звернень, які надійшли  на адресу районної державної адміністрації  та  органів місцевого самоврядування протягом січня-вересня   2015 року  зменшилась на 6 %  в порівнянні з аналогічним періодом минулого року ( 1935 - 2064 звернень).

           Із загальної кількості звернень на адресу районної державної адміністрації надійшло –  263 звернення,  що на  11,4  % менше  в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (297 ), надійшло поштою 167 звернення, що на 20,5 %  менше  ніж у 2014  році (210), на особистому прийомі у керівництва райдержадміністрації побувало 124 громадянина це на 54 % менше  ніж у відповідному періоді  минулого року (268 ) .  

Збільшення  кількості  звернень громадян на особистому прийомі відбулося  в зв’язку з призначенням голови райдержадміністрації, завдяки оперативному позитивному вирішенню питань, з якими звертаються заявники, керівництвом району.        

Розгляд всіх звернень контролюється керівництвом райдержадміністрації, заявникам надаються вичерпні відповіді.

Звернення громадян чутливо відображають стан суспільства , його проблеми, конфлікти, ставлення людей до органів влади , їх спроможність вирішувати відповідні питання, рівень сподівань, очікувань і вимог, що формуються у суспільній свідомості під впливом подій у державі.

 

Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити найгостріші питання, які порушують громадяни у своїх заявах та скаргах. За характером звернень які надійшли до райдержадміністрації першість належить питанням:

 

-         аграрної політики і земельних відносин 116  ( 44 % ) від загальної кількості питань);

-         соціального захисту 43 (  16,3  % );

-         комунального господарства 30  (11,4 % )

 

За звітний період:

 

-   на адресу Березівської міської ради надійшло 447 звернень   громадян, що на  7 %   більше ніж 2014 році (416), поштою 374 звернення громадян  що майже на 3 % менше   ніж  у 2014 році (386), на особистому прийомі 71 звернення  громадян що на  62  % звернення більше  ніж у 2014 році (27 );

- на адресу Раухівської селищної ради надійшло 163 звернення громадян, що на  12 % менше ніж за відповідний період 2014 року ( 185), поштою надійшло 155 звернень ,що на 6,6 %  менше ніж в  2014 році (166 ), на особистому прийомі зареєстровано 8 звернень , це на 58 % менше ніж у відповідному періоді минулого року (19 );

- на адресу сільських рад району надійшло 822 звернення громадян, що на   2 %  більше  ніж у 2014 році (806),  поштою - 477 звернень  громадян,   що майже на 13 % менше ніж 2014 році (416 ), на особистому прийомі -  345 звернень громадян що на  4,6 % менше ніж 2014 році (362).

           Із загальної кількості звернень, 17 звернень надійшло до районної державної адміністрації через вищі органи влади, що на 3 звернення більше в порівнянні з  аналогічним  періодом  минулого року  ( 10 ) звернень.                

 Основними причинами надходження звернень до органів влади вищого рівня вважаємо недостатність коштів в бюджетах місцевих рад для вирішення найбільш гострих проблемних питань економічного та соціального розвитку населених пунктів району, які потребують значних витрат .

Через Адміністрацію Президента України   надійшло  3  звернення   від :

- громадянки Лобанової О.Б., жительки  с. Вікторівка, щодо протиправних дій Вікторівскої сільської ради стосовно тарифів за воду. Відділом регіонального розвитку, містобудування , архітектури та житлово –комунального господарства  було надано роз’яснення відповідно до компетенції райдержадміністрації .

-  колективне звернення від  молодших медичних сестер комунальної установи « Березівська центральна районна лікарня» стосовно невиплати матеріальної допомоги  на оздоровлення та індексацію заробітної плати за червень 2015 року. Головним лікарем КЗ                      « Березівська центральна районна лікарня»  разом з начальником фінансового управління райдержадміністрації були надані роз’яснення.

- колективне звернення техпрацівників Березівських шкіл щодо невиплати матеріальної допомоги   - перебуває на контролі начальника відділу освіти Березівської райдержадміністрації, заявники отримають відповідь у визначений законодавством строк.

Через  Прокуратуру Березівського району було отримано  3 звернення, заявники вчасно отримали відповіді відповідно до компетенції райдержадміністрації.

До облдержадміністрації зверталися також:

-         громадянка  Лобанова О.Б., жителька с.Вікторівка, повторно звернулася стосовно тарифів на послуги з централізованого водопостачання. Заявниця вчасно отримала відповіді та роз’яснення відповідно до компетенції райдержадміністрації. Заявниці було запропоновано вирішити проблему в судовому порядку;

-         громадянин Альмер О.В., мешканець с.Вовкове, стосовно витрачання аліментів на дитину бувшою дружиною. Заявник вчасно отримав відповідь та роз’яснення стосовно витрачання аліментів, які стягуються на користь матері та дитини, а також рекомендації стосовно недопущення порушень у  перешкоджанні спілкування батька з дитиною;

-         жителі с.Розквіт скаржилися на роботу сільської медицини. При розгляді даного звернення було з’ясовано, що громадяни, які звернулися не підтверджують своєї участі у складанні та підписанні вищезазначеного звернення, та претензій до роботи Розквітівської амбулаторії не мають;

-         громадянка Шайдюк І.О., жителька м.Березівка, стосовно аварійності житлового будинку . Відділом регіонального розвитку, містобудування , архітектури та житлово –комунального господарства  було надано роз’яснення відповідно до компетенції райдержадміністрації ;

-         громадянин Мяновський Д.І., житель с.Заводівка, стосовно неможливості реєстрації нерухомості, а саме будинку у сільській місцевості. Заявнику було надано роз’яснення стосовно порушених у зверненні питань та рекомендовано звернутися до реєстраційної служби по Березівськом району Березівського міжрайонного управління юстиції в Одеській області для подання відповідної заяви про реєстрацію своїх прав на нерухоме майно;

-         громадянка Дудук Т.С., жителька м. Одеса, щодо неотримання орендної плати за землю.  Заявниці було запропоновано звернутися в судовому порядку для остаточного  вирішення даного питання;

-         жителі с.Новоселівка звернулися стосовно відсутності водопостачання – дане звернення перебуває на розгляді у відділі регіонального розвитку, містобудування , архітектури та житлово –комунального господарства райдержадміністрації ;

-         громадянка Нерубащенко  Н.К., жителька м.Березівка,  стосовно  нарахування соціальної допомоги.  Заявниці було надано роз’яснення  відповідно до компетенції райдержадміністрації

 Всі заяви , які були направлені до органів вищого рівня вчасно розглянуті керівництвом райдержадміністрації, заявниками надані вичерпні відповіді, дані питання знаходяться на контролі в керівництва району.

Щотижневе інформування на апаратних нарадах в.о. начальника відділу діловодства та контролю про надходження , строки та стан розгляду звернень дають можливість вести моніторинг за характером надходження звернень, контролем та строком  їх виконання.

   При  Березівській районній державній адміністрації функціонує  телефонна « гаряча лінія», громадяни отримують відповіді на найгостріші проблеми району .    Окремо слід зазначити про взаємодію  з «Урядовим контактним центром»-  звернення надходять з урядової «гарячої лінії». Дані звернення  окремо реєструються, заявникам надаються  обґрунтовані відповіді у визначений 15-денний термін. В основному це надання роз’яснень з питань соціального захисту, земельних питань, транспорту.   За 9 місяців   2015 року надійшло 190 звернень

         Питання про стан роботи із зверненнями громадян зі підсумками роботи за підсумками роботи за 9 місяців  2015 року заплановано розглянути на   засіданні колегії райдержадміністрації в листопаді місяці.

Щоквартально   виконкоми міської, селищної та  сільських  рад надають інформацію про роботу зі зверненнями громадян: дані про звернення громадян та кількість прийнятих громадян на особистому прийомі.

Відповідно до  розпорядження районної державної адміністрації від 12 січня 2011 року №10/А-2011 «Про створення та функціонування в районній державній адміністрації телефонної лінії - «телефон довіри»»,  функціонує щотижнево у вівторок та четвер з 14.00 години до 16.00 години. Надано роз’яснення   з питань: соціального захисту , транспорту та зв’язку, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, праці і заробітної плати.  За звітний період звернулося 17 громадян.  

З метою зробити максимально прозорими діяльність влади, налагодити ефективний зв’язок з громадянами нещодавно запроваджено мобільну особиту « гарячу лінію» голови райдержадміністрації. Звернулося 13 громадян, які отримали рекомендації спеціалістом зі зверненнями громадян райдержадміністрації. Також для отримання консультації громадяни можуть звернулися до Березівської райдержадміністрації за допомогою електронного звернення. Для цього  необхідно надіслати на електронну адресу електронного листа . Форма звернення - довільна. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги прохання чи вимоги.                 

  Для  більш ефективнішої співпраці влади з громадянами району створено  та встановлено  « скриньку  довіри  » на першому поверсі райдержадміністрації. . Кожне звернення перебуває на особистому контролі голови райдержадміністрації . Крім того,  приймаються  до розгляду анонімні звернення громадян з метою реагування та вживання відповідних заходів на порушенні питання.

Відповідно до графіків перевірок  роботи зі зверненнями громадян на 2015 рік, затвердженого розпорядженням  тимчасово виконуючого голови  РДА від 18.12.2014 року №468/А-2014  з метою дотримання Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про звернення громадян»  проведено перевірки у виконкомах Анатолівської , Михайло - Олександрівської, Гуляївської, Виноградненської, Степанівської, Демидівської, Вікторівської, Златоустівської, Яснопільської, Червоноармійської, Розквітівської, Заводівської, Шевченківської сільських та Раухівської селищної радах.

Також відповідно до затвердженого графіку у  2015 року проведено звітування голів місцевих рад перед тимчасово виконуючим обов’язки голови  райдержадміністрації  стосовно виконання Указу Президента  України від 7 лютого 2008 року № 109/2008     « Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».  Звітували голови вищезазначених виконавчих комітетів сільських та селищної ради.

Забезпечено щомісячне проведення Дня контролю щодо стану виконання доручень, наданих місцевим органам  виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян вищими органами влади.   

    Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” та плану роботи в районній державній адміністрації щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Склад постійно діючої комісії та Положення затвердженні відповідними розпорядженнями  районної державної адміністрації. Для вирішення питань, які виносяться на засідання постійно діючої комісії, запрошуються керівники структурних підрозділів райдержадміністрації та територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, голови виконкомів місцевих рад.

Стан роботи із зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі у керівництва райдержадміністрації. Проводиться своєчасний та об’єктивний розгляд звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених в них питань, задовольняються законні вимоги заявників.

Щоквартально на офіційному веб-сайті розміщуються аналітичні дані про кількість звернень громадян , які надійшли від громадян до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування району ,а також відповідні розпорядження про підсумки  даної роботи.

На сторінках районної газети  регулярно публікуються матеріали виїзних приймалень, «гарячих телефонних ліній», апаратних нарад, колегій, надаються  коментарі  посадових осіб з актуальних питань сьогодення.

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян в Березівській  райдержадміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.

 

 

 

 

Голова       районної                                                                                   державної  адміністрації                                                 Г.В.Заболотний     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вик. Біферт Н.Ф.