05.11.2015

Аналітична довідка за 1 півріччя 2015 року

Аналітична довідка

про підсумки роботи із зверненнями громадян

в   1 півріччі 2015 року   в порівнянні з  2014  роком

На  виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі Указ
№ 109/2008) проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян за 1 півріччя  2015 року .

                Кількість звернень, які надійшли  на адресу районної державної адміністрації  та  органів місцевого самоврядування протягом січня-червня  2015 року  зменшилась на 12 %  в порівнянні з аналогічним періодом минулого року ( 1198 - 1362 звернень).

           Із загальної кількості звернень на адресу районної державної адміністрації надійшло – 144 звернення ,  що на 32 % менше  в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (210), надійшло поштою 87 звернення, що на 33,5 % менше   ніж у 2014 році (131), на особистому прийомі у керівництва райдержадміністрації побувало 50 громадян це майже  24 %  меньше ніж у 2014 році (66) .  

Зменшення кількості  звернень громадян  поштою та на особистому прийомі відбулося  в зв’язку з відсутністю голови районної державної адміністрації

 

Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити найгостріші питання, які порушують громадяни у своїх заявах та скаргах. За характером звернень які надійшли до райдержадміністрації першість належить питанням:

-         соціальний захист 35 ( 24 % від загальної кількості питань);

-          комунальне господарство 14 ( 10 %);

-         аграрної політики і земельних відносин 60  ( 42 % від загальної кількості питань);

 

 

У  1 півріччі  2015  року :

 

-   на адресу Березівської міської ради надійшло 294 звернення  громадян, що на 10 % більше   ніж  у 2014 році (262), поштою 239 звернення громадян  що майже на 2,8 %  менше  ніж  у 2014 році (246), на особистому прийомі 55 звернень громадян  проти 14 у  2014 року ;

- на адресу Раухівської селищної ради надійшло 98 звернень громадян, що на 33 %  менше   ніж за відповідний період 2014 року ( 147), поштою надійшло 92 звернення ,що на  33  % менше ніж в  2014 році (137), на особистому прийомі зареєстровано 6, проти 10 у минулому 2014 році;

- на адресу сільських рад району надійшло 502 звернення громадян що на 9% менше  ніж у 2014 році (553),  поштою 261 звернення  громадян,   що на 10,6  % менше ніж 2014 році (292), на особистому прийомі 241 звернення громадян поти 244 звернення у минулому році.

           Із загальної кількості звернень, 5  звернень  надійшло до районної державної адміністрації через вищі органи влади,  в аналогічному періоді 2014 року також  було 9  звернень .               

 Основними причинами надходження звернень до органів влади вищого рівня вважаємо недостатність коштів в бюджетах місцевих рад для вирішення найбільш гострих проблемних питань економічного та соціального розвитку населених пунктів району, які потребують значних витрат .

Через Адміністрацію Президента України   надійшло 1 звернення від :

- громадянки Лобанової О.Б., жительки  с. Вікторівка, щодо протиправних дій Вікторівскої сільської ради стосовно тарифів за воду. Відділом регіонального розвитку, містобудування , архітектури та житлово –комунального господарства  було надано роз’яснення відповідно до компетенції райдержадміністрації .

До облдержадміністрації зверталися також :

- громадянка Лобанова О.Б., жителька с. Вікторівка  , повторно звернулася   стосовно тарифів на послуги з централізованого водопостачання.  Заявниця вчасно отримала відповіді  та роз’яснення відповідно до компетенції райдержадміністрації. Заявниці було запропоновано вирішити проблему в судовому порядку.

- громадянин Альмер О.В., мешканець с. Вовкове , стосовно витрачання аліментів на дитину бувшою дружиною. Заявник вчасно отримав відповідь та роз’яснення стосовно витрачання аліментів, які стягуються на користь матері та дитини, а також рекомендації стосовно недопущення порушень у перешкоджанні спілкування батька з дитиною.

- жителі с. Розквіт скаржилися на роботу сільської медицини. При розгляді даного звернення було з’ясовано , що громадяни, які звернулися  не підтверджують своєї участі у складанні та підписанні вищезазначеного звернення, та претензій до роботи Розквітівської амбулаторії не мають. 

 Через  Прокуратуру Березівського району було отримано 2 звернення, заявники вчасно отримали відповіді відповідно до компетенції райдержадміністрації.

Всі заяви , які були направлені до органів вищого рівня вчасно розглянуті керівництвом райдержадміністрації, заявниками надані вичерпні відповіді, дані питання знаходяться на контролі в керівництва району.

Звернення громадян чутливо відображають стан суспільства, його проблеми, конфлікти, ставлення людей до органів влади , їх спроможність вирішувати відповідні питання, рівень сподівань, очікувань і вимог, що формуються у суспільній свідомості під впливом подій у державі.   

Щотижневе інформування на апаратних нарадах  в.о. начальника відділу діловодства та контролю про надходження , строки та стан розгляду звернень дають можливість вести моніторинг за характером надходження звернень, та їх виконанням.  

      Окремо слід зазначити, про звернення громадян, які надходять з урядової  «гарячої лінії». Дані звернення  в обов’язковому порядку підлягають окремій реєстрації. За 1 півріччя  2015 року   зареєстровано 82  таких звернення. Що стосується характеру цих звернень, то в основному це надання роз’яснень щодо вирішення питань соціального захисту населення: оформлення та отримання субсидій, отримання матеріальної допомоги та інш. Заявникам надані обґрунтовані відповіді у визначений 15-денний термін.

         Щоквартально на колегіях та апаратних нарадах  районної державної адміністрації розглядається питання про роботу із зверненнями громадян. Питання про стан роботи і зверненнями громадян за підсумками роботи у 1 кварталі 2015 року , розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 25 травня  2015 року .  Питання  про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками роботи у 1 півріччі  2015 року заплановано розглянути  на черговому засіданні колегії райдержадміністрації .

Щоквартально   виконкоми міської, селищної та  сільських  рад надають інформацію про роботу зі зверненнями громадян: дані про звернення громадян та кількість прийнятих громадян на особистому прийомі.

Відповідно до  розпорядження районної державної адміністрації від 12 січня 2011 року №10/А-2011 «Про створення та функціонування в районній державній адміністрації телефонної лінії - «телефон довіри»»,  функціонує щотижнево у вівторок та четвер з 14.00 години до 16.00 години. Найбільша кількість роз’яснень надана з питань: соціального захисту та комунального господарства.

Відповідно до графіків перевірок  роботи зі зверненнями громадян на 2015 рік, затвердженого розпорядженням тимчасово виконуючого обов’язки голови  РДА від 18.12.2014 року №468/А-2014  з метою дотримання Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про звернення громадян»  проведено перевірки у виконкомах Анатоліївської, Яснопільської, Червоноармійської, Заводівської, Демидівської, Михайло –Олександрівської,  Виноградненської, Вікторівської,  Гуляївської,Степанівської  .

Також відповідно до затвердженого графіку у  2015 року проведено звітування голів місцевих рад перед головою РДА стосовно виконання Указу Президента  України від 7 лютого 2008 року № 109/2008     « Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».  Звітували голови вищезазначених виконавчих комітетів сільських та селищної ради.

Забезпечено щомісячне проведення Дня контролю щодо стану виконання доручень, наданих місцевим органам  виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян вищими органами влади.   

    Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” та плану роботи в районній державній адміністрації щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Склад постійно діючої комісії та Положення затвердженні відповідними розпорядженнями  районної державної адміністрації. Для вирішення питань, які виносяться на засідання постійно діючої комісії, запрошуються керівники структурних підрозділів райдержадміністрації та територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, голови виконкомів місцевих рад.

Стан роботи із зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі у керівництва райдержадміністрації. Проводиться своєчасний та об’єктивний розгляд звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених в них питань, задовольняються законні вимоги заявників.

Щоквартально на офіційному веб-сайті розміщуються аналітичні дані про кількість звернень громадян , які надійшли від громадян до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування району а також відповідні розпорядження про підсумки  даної роботи.

На сторінках районної газети  регулярно публікуються матеріали виїзних приймалень, «гарячих телефонних ліній», апаратних нарад, колегій, надаються  коментарі  посадових осіб з актуальних питань сьогодення.

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян в Березівській  райдержадміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.