24.01.2017

                                             Аналітична довідка

про підсумки роботи із зверненнями громадян

за  2016 рік  в порівнянні з  аналогічним періодом  2015  року

На  виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі Указ
№ 109/2008)  проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян за  2016 рік.

                Кількість звернень, які надійшли  на адресу районної державної адміністрації  та  органів місцевого самоврядування протягом січня- грудня 2016 року  збільшилась на  15,6 %  в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (3176 -  2679 звернень). Причиною такого росту звернень стало створення нової територіальної одиниці: виконавчого комітету Розквітівської сільської ради об’єднаної територіальної громади, в якій ріст звернень за  2016 рік складає 54  %(467-216). Основними питаннями з якими звертаються громадяни являються питання із земельних відносин, соціального захисту, комунального та житлового господарства.

           Із загальної кількості звернень

 на адресу районної державної адміністрації надійшло –  465 звернень,  що на  16,5 % більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (388), надійшло поштою  324 звернення, що на 47 % більше,  ніж у 2015 році (171), на особистому прийомі у керівництва райдержадміністрації побувало 260  громадян - це на  35  % більше  ,  ніж у відповідному періоді  минулого року ( 168   ) .

 За 2016 рік до райдержадміністрації  чоловіків звернулося - 189   в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року ( 136), жінок -276 проти 252.

Збільшення загальної кількості  звернень громадян, які надійшли на адресу   районної державної адміністрації, відбулося  в зв’язку з призначенням  голови райдержадміністрації  Заболотного Г.В., що говорить про довіру людей до нової влади. Керівництвом районної державної адміністрації на чолі з головою районної державної адміністрації  протягом 2016 року здійснювалося  оперативне, позитивне вирішення питань, з якими зверталися  заявники:  надання  земельних ділянок учасникам АТО, ремонт пошкоджених ділянок доріг, заміна вікон в закладах освіти району,  вирішення питання виплати заробітної плати вчителям та медичним працівникам району тощо.

Згідно графіку, затвердженого  розпорядженням голови районної державної адміністрації від 30.12.205 року №431/А-2015 здійснюється проведення виїзних прийомів головою районної державної адміністрації .

Прийоми проводяться спільно з першим заступником, заступником голови райдержадміністрації, керівником апарату , керівниками структурних підрозділів, завдяки яким жителі сільської місцевості, які не мають змоги приїхати до районного центру для вирішення особистих питань, мають можливість вирішити проблемні питання на місці.

Розгляд всіх звернень контролюється керівництвом райдержадміністрації, заявникам надаються вичерпні відповіді у встановлений законодавством строк.

Звернення громадян чутливо відображають стан суспільства , його проблеми, конфлікти, ставлення людей до органів влади , їх спроможність вирішувати відповідні питання, рівень сподівань, очікувань і вимог, що формуються у суспільній свідомості під впливом подій у державі.

 

Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити найгостріші питання, які порушують громадяни у своїх заявах та скаргах. За характером звернень, які надійшли до райдержадміністрації першість належить питанням:

 

-         аграрної політики і земельних відносин - 252 (54%  від загальної кількості питань);

-         соціального захисту - 65(   13,9 % від загальної кількості );

-         праці і заробітної плати – 47 ( 10% від загальної кількості питань );

-         освіти , науки та культурної спадщини – 12 звернень

 

За звітний період:

 

-   на адресу Березівської міської ради надійшло - 771 звернення   громадян, що на  16,6 %   більше, ніж 2015 році (643), поштою -586 звернень громадян,  що  на  39 звернень   більше,   ніж  у 2015 році (547), на особистому прийомі- 181 звернення  громадян ,що майже  на  48%  більше ,  ніж у 2015 році (94 );

- на адресу Раухівської селищної ради  надійшло - 115 звернення громадян, що на 44,4  % менше, ніж за відповідний період 2015 року ( 207), поштою надійшло -91 звернення ,що на 53  %  менше, ніж в  2015 році (193), на особистому прийомі зареєстровано – 23 звернення , це на 9 звернень більше, ніж у відповідному періоді минулого року (14);

- на адресу сільських рад району надійшло -1435 звернень громадян, що на   22 %  більше, ніж у 2015 році (1121),  поштою – 717 звернень  громадян,   що  на  8,5% більше ,ніж  у 2015 році (656), на особистому прийомі -  708 звернень громадян ,що на  34 % більше, ніж у  2015 році (465).

 Причиною  росту звернень стало створення нової територіальної одиниці: виконавчого комітету Розквітівської сільської ради об’єднаної територіальної громади (Розквітівська, Анатоліївська та Ставківська сільські ради) та Новокальчевської сільської ради об’єднаної територіальної громади                       ( Червоноармійська та Виноградненська сільські ради), а також ріст звернень громадян у Березівської міської ради, Вікторівської  та Заводівської сільських радах. Проблемними питаннями, з якими звертаються жителі - це  питання із земельних відносин, соціального захисту, житлового та комунального господарства.

           Із загальної кількості звернень 12 звернень надійшло до районної державної адміністрації через вищі органи влади, за аналогічний період 2015 року – 21 звернення .        

Зменшення звернень до райдержадміністрації через вищі органи влади   свідчить про вирішення найгостріших питань на місцях, наданні вичерпаних та обґрунтованих відповідей, роз’яснень заявникам та вчасне реагування .

Через Адміністрацію Президента України   надійшло  5 звернень  , з обласної державної адміністрації надійшло 7 звернень.

 Всі заяви , які були направлені до органів вищого рівня вчасно розглянуті керівництвом райдержадміністрації, заявникам надані вичерпні відповіді, дані питання знаходяться на контролі у керівництва району.

Щотижневе інформування на апаратних нарадах про надходження ,  строки та стан розгляду звернень дають можливість вести моніторинг за характером надходження звернень, контролем та строком  їх виконання.

   При  Березівській районній державній адміністрації функціонує  телефонна « гаряча лінія» громадяни отримують відповіді на найгостріші проблеми району .    Окремо слід зазначити про взаємодію  з «Урядовим контактним центром»-  звернення надходять з урядової «гарячої лінії». Дані звернення  окремо реєструються, заявникам надаються  обґрунтовані відповіді у визначений 15-денний термін. В основному це надання роз’яснень з питань соціального захисту, комунального господарства, земельних питань.   За    2016 рік  зареєстровано 556  таких звернень. Що стосується характеру цих звернень, то в основному це надання роз’яснень щодо вирішення питань соціального захисту населення , нарахування та перерахування субсидії на житлово –комунальні послуги,  виплати  орендної плати за оренду земельних паїв.

  Питання про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками роботи постійно розглядається на засіданні колегії районної державної адміністрації.

Щоквартально   виконкоми міської, селищної та  сільських  рад надають інформацію про роботу зі зверненнями громадян: дані про звернення громадян та кількість прийнятих громадян на особистому прийомі.

Відповідно до  розпорядження районної державної адміністрації від 12 січня 2011 року №10/А-2011 «Про створення та функціонування в районній державній адміністрації телефонної лінії - «телефон довіри»»,  функціонує щотижнево у вівторок та четвер з 14.00 години до 16.00 години. Надано роз’яснення   з питань соціального захисту, діяльності органів місцевого самоврядування.

 З метою зробити максимально прозорими діяльність влади, налагодити ефективний зв’язок з громадянами запроваджено мобільну особисту « гарячу лінію» голови райдержадміністрації. Також для отримання консультації громадяни можуть звернутися до Березівської райдержадміністрації за допомогою електронного звернення. Для цього  необхідно надіслати на електронну адресу електронного листа . Форма звернення - довільна. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги прохання чи вимоги. 

Для  більш ефективної співпраці влади з громадянами району створено  та встановлено  « скриньку  довіри  » на першому поверсі райдержадміністрації. Кожне звернення перебуває на особистому контролі голови райдержадміністрації . Крім того,  приймаються  до розгляду анонімні звернення громадян з метою реагування та вживання відповідних заходів на порушенні питання.

Відповідно до графіків перевірок  роботи зі зверненнями громадян на 2016 рік , затвердженого розпорядженням голови РДА від 30.12.2015 року №431/А-2015 «Про затвердження графіків вивчення стану роботи із зверненнями громадян, діловодства та контролю у виконавчих комітетах місцевих рад, структурних підрозділів районної державної адміністрації, проведення звітів голів місцевих рад з питань виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у 2016 році проведено перевірки у виконкомах Ряснопільської, Степанівської, Златоустівської, Новоселівської, Михайлівської, Яснопільської, Демидівської, Маринівської, Вікторівської, Новоселівської, Шевченківської, Заводівської , Михайло –Олександрівської, Гуляївської, сільських рад, Раухівської селищної ради та Новокальчевської та Розквітівської сільських радах об’єднаних територіальних громадах.

Також відповідно до затвердженого графіку в звітному періоді проведено звітування голів місцевих рад перед тимчасово виконуючим обов’язки голови  райдержадміністрації  стосовно виконання Указу Президента  України від 7 лютого 2008 року № 109/2008     « Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».  Звітували голови вищезазначених виконавчих комітетів сільських, селищних  рад та об’єднаних територіальних громад.

Забезпечено щомісячне проведення Дня контролю щодо стану виконання доручень, наданих місцевим органам  виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян вищими органами влади.  

    Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” та плану роботи в районній державній адміністрації щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Склад постійно діючої комісії та Положення затвердженні відповідними розпорядженнями  районної державної адміністрації. Для вирішення питань, які виносяться на засідання постійно діючої комісії, запрошуються керівники структурних підрозділів райдержадміністрації та територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, голови виконкомів місцевих рад.

Стан роботи із зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі у керівництва райдержадміністрації. Проводиться своєчасний та об’єктивний розгляд звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених в них питань, задовольняються законні вимоги заявників.

Щоквартально на офіційному веб-сайті розміщуються аналітичні дані про кількість звернень громадян , які надійшли від громадян до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування району ,а також відповідні розпорядження про підсумки  даної роботи.

На сторінках районної газети  регулярно публікуються матеріали виїзних приймалень, «гарячих телефонних ліній», апаратних нарад, колегій, надаються  коментарі  посадових осіб з актуальних питань сьогодення. 

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян в Березівській  райдержадміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.